13 Haziran 2010 Pazar

RECEPLEŞELİM Mİ ?



"Bugün 1 Receb efendim. Kutlu İklimlere doğru yolculuk başladı yine.. Ne şanslıyız ki bize bir fırsat daha verildi, "Hadi!" dendi.. "Receb Şehrullah" Receb Allah'ın Ayı. Yani bu ayda sağanak sağanak Rabbimiz'in rahmeti.. Yolda değilsek de yoldayız artık inşaAllah hep beraber.. Hayırlar getirmesini Rabbim'den niyaz ediyorum.
Ne dersiniz gelin bu kez baştan işi sıkı tutalım? Bu kez farklı olsun bizim için 3 Aylar.. Mesela kutlu mevsimden olabildiğince istifade adına bir program yapalım her birimiz.. Hep istediğimi ama yapamadığımız şeyleri yazalım ilk sıralara, bir cetvel yapalım:
Namaz, zikir, uyku düzeni, kitap okuma, sadaka, Kur'an-meal-tefsir okuma.. Çetele şeklinde olsun ki, artı eksi koyalım ve her günün sonunda muhasebe yapalım..Asalım odamıza bir tane, çantamızda da bir tane olsun uymaya gayret edelim inşaAllah..
Nasıl ki evden çıkarken hergün kontrol ettiğimiz "olmazsa olmazlarımız" var; Anahtar, gözlük, cep telefonu, kalem gibi mesela.. İşte bu mevsimde bizim de olmazsa olmazlarımız olsun..
Abdestli çıkalım mesela evden mutlaka, dilimizde dua olsun, merdiven iner-çıkarken "lailaheillallah" diyelim..

Evden çıkarken çantamıza mutlaka küçük bir Kur'an, bir dua kitabı koyalım.
Her fırsatta okuyalım, açıp okuyamadığımız zamanlarda da içimizden zikredelim hep..Günlük olarak mutlaka en az 100 salavat, istiğfar, Eyyub ve Yunus aleyhisselam'ın duaları okunmalı..
Evimizde, apartmanımızda, çevremizde üç ayların geldiği hissedilsin, hissettirelim..Gerek tebriklerimizle gerek alacağımız hediyelerle..
Özellikle çocuklarımız için bunu mutlaka yapalım ne olur.. Onlara mesela Perşembe günü Regaib Gecesi'nde özel, çok sevdikleri,istedikleri hediyeler alalım, tatlı sürprizler yapalım.. Birlikte güzel yemekler yapalım.Evimizi süsleyelim, balonlar, renkli kağıtlar vs. ki kapılmasınlar batılın albenisine, dinin asık suratını değil gülen yüzünü görsünler.. Efendim, kutlu mevsimler üç aylar insan için sanki bir kurs gibidir..
Hani insan bir kursa başlar, dil, bilgisayar kursu gibi..Nasıl ilk zamanlar hiç bilmediği konuda, hiç bilmediği şekilde eğitilmek-öğrenmek, öğrenmek için gayret etmek ona zor gelir, hatta bazen bıkar, dersleri bırakmak ister..Ama çalışınca, sebat edince nasıl herşeyin üstesinden gelir..
İşte bizler de Üç Ayları Rabbimizden bize sunulan bir kurs gibi değerlendirelim inşaAllah.. Alıştırmalar yapalım bu aylarda, nefsimizi günahlardan arındırmaya gayret edelim..
Dargın olduklarımız varsa barışalım bu kutlu mevsimin yüzü suyu hürmetine..
Nefsimize ağır geliyorsa dua edelim "Allah'ım senin için, ne olur kolaylaştır" diyelim..Geceleri kalkıp 2 rekat namaz kılalım.Bir dileğimiz varsa kapısını tıklatalım..
Ba alışkanlıklarımız varsa mesela, çok televizyon izlemek, gıybet-dedikodu, boşa vakit geçirmek vb..Bunlardan arınmaya çalışalım;
Belki zor olur ilk başlarda, ama insan devam ederse, bir de bakar ki epey yol almış bu vadide..
Çünkü gönül boşluk kabul etmez asla, sen Hakk'la doldurmazsan, şeytanın askerleri anında istila eder..
Ve nefs dizginlenmek, meşgul edilmek ister Hakk'la..
Sen onu meşgul etmezsen, o seni meşgul eder, baştan çıkarır..
Hem unutmayalım 3 Aylar çok faziletlidir..
Bu aylarda yapılan iyilikler de, kötülükler de katlanarak yazılır aman dikkat!
Bir iyiliğe ve güzel amele karşılık on sevap iken mesela, bu aylarda yüreğine göre sevaplar katlanır bin-milyon misli olur.Yine bir günaha bir ceza iken, bu aylarda ceza bir olmaz! Katlanır..Bu yüzden sevapları arttırma, günahları da azaltma gayretleri içinde olmalıyız inşaAllah..
Belki de bir daha 3 Aylara yetişemeyeceğiz kimbilir?
"Allahumme bâriklena fi Recebe ve Şa'ban ve belliğna Ramadan"

Bir keresinde kadının biri savaşta yakalanarak getirildi. Çocuğu kaybolmuştu.. Ağlıyor, sızlıyor, deliler gibi kendini oradan oraya atıyor, dört dönüyor, karşılaştığı her çocuğu göğsüne bastırı­yor, onu emziriyordu.Hz. Peygamber sallallahu aleyhi vesellem onu görünce ya­nındakilere hitaben:
"Bu kadın kendi çocuğunu ateşe atabilir mi hiç?" buyurdu. Oradaki insanlar: "As­la atmaz!" dediler. Bunun üzerine Hz.Peygamber sallallahu aleyhi vesellem:
"Bili­niz ki Allah, kullarını bu kadının çocuğuna olan sevgisinden daha çok sever" bu­yurdu.
Ah ya Rabbi! Ah ya Vedud! Ya Rahim! Ya Latif!.. Atar mı hiç? Atmaz! Atmıyor, her an hatırlatıyor kendini, sarıp sarmalıyor bizi, kucağında uyutuyor daim ahh..
Bize bizden yakın, aldığımız her nefeste O, verdiğimiz her nefeste Huu..

"Beni unutma!"
Hiç dikkatinizi çekti mi sizin de; O Vedud kullarıyla buluşmak için hep vesileler yaratmış?..Sarmış adeta tüm zamanı esmasıyla..
Bin çeşit vesile icad etmiş ki uyanalım, koşalım kucağına.. Bekliyor iştiyakla hep bizleri. Bakın şöyle zaman dilimlerine, boş bir an göremezsiniz hiç.. Cuma günündeki duaların kabul olduğu o "giz"li vakit, Her gece dünya semasına inip, kucağını açıp bekleyen O Rahim, 4 haram aydaki katlanan ameller-ibadetler,
Bugün idrak ettiğimiz 3 aylar ve içindeki kutlu geceler, Ramazan, şevval oruçları, hac ayları.. Esmasını sarmış zamana-vakitlere, bekliyor bizleri.. Gelin affedeyim..Gelin rızk vereyim..Gelin..Gelin! Ve hep çağları kuşatan o nida: "Beni unutma!" Her yeni günle, ayla, saatlerle sunulan fırsatlar zinciri.. Gel temizlen! Sileyim önceni..Sıfırdan başla hayata. Üstelik de geçmiş günahlarını sevaplara çevireyim! Sadece bir gayret bizden, bir meyil, bir hicret O'na doğru. Bekliyor iştiyakla hep O.. Nerdesin?!

Beni unutma!..
İşte şimdi tam da sırası O'nu hatırlamanın..
Evet evet hem de tam şu sıcaklarda, şu tatil vakti, şu sereserpe nefsler keyfederken..
Tam sırası o çağrıya kulak vermenin;Nerdesin?!
Beni unutma!..
Beş vakit minarelerden "Beni unutma!" okunur..
Melekler konar avuçlarına her kar tanesiyle; Beni unutma!
Gözyaşlarını siler, onarır tüm kırıklarını O Cabbar; "Beni unutma!"
Can tanen yavrunun ışıldayan gözleri olur o nida;"Beni unutma!"
Bir gülün muhteşem güzelliğinde O Cemil fısıldar kulağına;Beni unutma!
Bir yağmur tanesi okşar yüzünü kavurucu bir yaz günü;Beni unutma!
Her kapının yüzüne kapandığı en umutsuz anında sana bin pencere açan Vahhab fısıldar yüreğine;
Beni unutma!
Nerdesin?!
Lebbeyk ya Rabbi lebbeyk! Kapındayız tut yüreklerimizi, bırakma bizi..
"Allahumme bariklena fi Recebe ve Şa'ban ve belliğna Ramadan"
“Allah’ım! Hakkımızda Recep ve Şaban’ı mübarek kıl ve bizi Ramazan’a eriştir."

"Recepleşelim mi?" Kampanyasına sen de katıl :)
Nasıl olacak?
Şu Recebin ilk günlerinde fırsattır, günlük alışkanlıklarımızı değiştirip yeni bir program yapalım..
Hayatı ocak, şubat gibi değil de Recebce yaşayalım..
Recepleşelim..
Aykırı bir şey söyleyen, olmadık bir şeye, sana faydası olmayacak boş bir şeye davet eden olursa reddedip:
Ben Recepleştim gelemem.
Ben Recepleştim gidemem
Ben Recepleştim yapamam
Ben Recepleştim söyleyemem diyelim
Olur mu?
Var mısınız Recepleşmeye?
Daha sonra inşaAllah Şabanlaşacak ötesinde de Ramazanlaşacağız ;)

Muhabbetle efendim..
Ayşe Reşad"

Selam ve dua ile
Hayırlı Uğurlu Bereketli Üç Aylara . . .

Alıntıdır : http://www.sanliurfa.com/koseyazisi2589-beni-unutma.htm

7 yorum:

uğurböceği dedi ki...

sağol.canım cümle alemi hayırlı 3 aylar

fuat gencal dedi ki...

Recep ayınızı tebrik ederim. Mevlam ibadetleri kabul olunan kullarından eylesin inşaallah.

Saygılar.

akasya ağacı dedi ki...

her yıl uğrayıp manevi hayatımızı nurlandıran üç ayları rabbim hakkıyla yaşamayı nasip etsin inşallah

akasya ağacı dedi ki...

her yıl uğrayıp manevi hayatımızı nurlandıran üç ayları rabbim hakkıyla yaşamayı nasip etsin inşallah.

akasya ağacı dedi ki...

her yıl uğrayıp manevi hayatımızı nurlandıran üç ayları rabbim hakkıyla yaşamayı nasip etsin inşallah.

rehnuma dedi ki...

üç aylar hepimize taze güzel başlangıçlar azda olsa devamlı ibadetler getirsin inşAllah canım :)

usta28 dedi ki...

S.A.Hayırlı Günler Temennilerimle" Cumanız mübarek olsun“Hayat, teselli olmaktır. Kişi teselli bulduğu şeyle yaşar, onunla hayattadır…